Apr 13, 2009

I love you

OMG! 我現在在Pushkin的世界裡走不出來.
除了他的愛情事跡引人入勝之外, 他的詩選也很棒, 可惜的是我只能看翻譯版, 俄文看不懂.

現在我的行程頓時加了很多有關Pushkin的景點,
Pushkin House Museum @ Moscow,
Pushkin Flat-house Museum @ St Petersburg,
還有 Pushkin 數不清的銅像, 以及 Pushkin 的學校.
連他最後 duel 的地方, Lonely Planet上面也有. (害我心癢癢, 就怕鳳儀瞧不起我 >__<)

雖然漫畫給的大多數是綺麗的幻想, 但說眞的, 我也因為看了漫畫更了解了Russia的文化背景.

Pushkin, 讓我更期待五月底的來臨~

I love you

I loved you; and perhaps I love you still,
The flame, perhaps, is not extinguished; yet
It burns so quietly within my soul,
No longer should you feel distressed by it.

Silently and hopelessly I loved you,
At times too jealous and at times too shy.
God grant you find another who will love you
As tenderly and truthfully as I.

[LINK] Pushkin Poem

2 comments: